گوارش ایران

بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان + لیست 10 تایی

0

دکتر گوارش و کبد چه بیماری هایی را درمان می کند؟

دکتر گوارش در زمینه درمان بیماری‌هایی که مرتبط با دستگاه گوارش انسان هستند فعالیت دارد. بیماری‌های دستگاه گوارش و اختلالات آن بسیار گوناگون بوده و در بخش‌های مختلف سیستم گوارشی نفوذ می‌کند. برای تشخیص بیماری‌های دستگاه گوارش حتما لازم است که به پزشک متخصص گوارش رجوع کنید.

بیماری‌هایی که توسط دکتر گوارش و کبد درمان می‌شود شامل:

1.     یبوست

مشکل یبوست را ممکن است خیلی از افراد تجربه کرده باشند و علت آن رژیم غذایی نامناسب است. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیر کمی از فیبر باشد احتمالا دچار یبوست خواهید شد. البته در موارد دیگر هم ممکن است به یبوست مبتلا شوید و علت آن رژیم غذایی نباشد بلکه روده و یا معده شما بیمار باشد. در اینگونه مواقع اگر مدفوع رنگ تیره و یا خون باشد باید فورا به دکتر گوارش و کبد مراجعه کنید.

2.     ریفلاکس معده

ریفلاکس معده زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگشت پیدا کند. اسفنگتر پایین مری اگر به درستی کار نکند سبب رفلاکس معده شده و سوزش سر دل را به همراه دارد. اگر بیشتر از دو بار در هفته سوزش معده دارید احتمالا به بیماری ریفلاکس گاستروازوفاژیال (GRED)  مبتلا شده اید. ریفلاکس معده در کودکان و نوزادان نیز پیش می‌آید و محدود به بزرگسالان نیست. البته در این مواقع تشخیص درست به عهده دکتر گوارش و کبد خواهد بود.

3.     سوء هاضمه

به دنبال بیماری‌هایی چون زخم معده و رفلاکس معده امکان سوء هاضمه نیز وجود دارد. اگر هنگام غذا خوردن سریع احساس سیری می‌کنید و یا سوزش سر دل، نفخ شدید و تهوع دارید دچار سوء هاضمه شده اید. سوء هاضمه با آروغ‌های بدبو و احساس ترشی در دهان و گلو همراه است.

4.     ورم معده

ورم معده یا گاستریت به دنبال مصرف بیش از حد الکل، عفونت معده، زخم معده و خوردن دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی پیش می‌آید. از علائم ورم معده می‌توان به تهوع شدید، درد معده و استفراغ اشاره کرد. اگر زمانی ورم معده علائمی نداشته باشد تنها باید با مراجعه به دکتر گوارش و کبد

5.     سندروم روده تحریک پذیر

این بیماری یک اختلال در روده بزرگ است. سندروم روده تحریک پذیر یا (Irritable Bowel Syndrome) با درد در زمان دفع، نفخ، درد‌های شکمی، درد معده و اسهال و یبوست همراه خواهد بود. علت ابتلا به این سندروم هنوز به طور قطع مشخص نشده است. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید سطح استرس را کاهش داد و سپس از رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی استفاده کرد.

6.     زخم معده

زخم معده به دلیل آسیب رساندن اسید معده رخ می‌دهد. زمانی که اسید معده به مجرای گوارشی برسد همراه با باکتری هلیکوباکتر پیلوری باعث زخم در دیواره معده می‌شود. استفاده از مسکن‌های ضد نفخ مانند آسپرین نیز در ایجاد زخم معده بی تأثیر نخواهد بود. بیمار مبتلا به زخم معده دردهایی را در روده کوچک، معده و مری اش حس می‌کند. همچنین بیمار با خوردن وعده‌های غذایی تا حدودی درد ناشی از زخم معده را کاهش می‌دهد.

7.     کبد چرب

کبد چرب با تجمع چربی بسیار در کبد همراه است و در اوایل بیماری با علائم خاصی همراه نیست اما پس از گذشت مدتی که بیماری شدت گرفت با کاهش وزن، رنگ پریدگی، دردهای شکمی، خستگی، جوش صورت و… همراه خواهد بود. افرادی که افزایش وزن زیادی دارند یا مدام در معرض کاهش و افزایش وزن هستند و همچنین افراد دیابتی و کسانی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب هستند.

علاوه بر بیماری‌های فوق زخم مری، زخم اثنی عشر، سرطان مری، هموروئید، پانکراتیت، سلیاک، آپاندیسیت، سنگ کیسه صفرا، سرطان روده بزرگ، سرطان لوزالمعده، فتق، فیشر مقعدی، بیماری کرون، کولیت و هپاتیت نیز از دیگر بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد است.

چه زمانی باید به دکتر گوارش و کبد مراجعه شود؟

دستگاه گوارش انسان از دهان شروع شده و شامل: حلق، مری، معده و روده‌ها می‌شود. دکتر گوارش علاوه بر این موارد بخش‌هایی چون کبد و صفرا را نیز معالجه می‌کند. همانطور که می‌دانید سیستم گوارش بسیار حساس است زیرا از زمانی که غذا می‌خوریم، بلع و هدایت مواد غذایی در مسیر گوارش سپس جذب آن برای دریافت مواد ویتامینی و املاح و در آخر دفع مواد زاید بدن همگی نقش دارد.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که دکتر گوارش باید در تمام ارگان‌های گوارشی خصوصا کبد تسلط کامل برای درمان داشته باشد. زیرا کبد یک عضو بسیار حیاتی سیستم گوارش انسان است. پس اصطلاح مناسب‌تر برای دکتر گوارش، دکتر گوارش و کبد یا(Gastroenterologist) است.

معرفی بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان

در این مقاله تلاش کردیم تا به معرفی بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان بپردازیم. به طور معمول در صورت احساس مریضی ابتدا باید به پزشک عمومی مراجعه کنید و در صورت نیاز به سراغ دکتر متخصص گوارش و کبد در اصفهان بروید.

1.   دکتر سید عبدالحنان حسینی

دکتر حسینی دارای تخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان است‌. مهربان و با حوصله بودن پزشک و تشخیص درست بیماری از خصوصیات بارز این پزشک است. در درمان انواع بیماری‌های گوارشی، سیروز کبدی، کیسه صفرا، هپاتیت، زخم معده، التهابات روده و… تخصص و مهارت دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه دقیقی، ابتدای محتشم کاشانی، مجتمع معین، طبقه اول

شماره تلفن: 03136252852

2.   دکتر ناصر خمیسی

دکتر خمیسی دارای مدرک تخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان بوده و از اخلاق حرفه‌ای پزشکی برخوردار است. این پزشک زخم معده، کولیت روده، التهاب روده، سنگ کیسه صفرا، هپاتیت، انواع سرطان‌های دستگاه گوارش و کبد را به صورت تخصصی درمان می‌کند.

آدرس: اصفهان خیابان دروازه شیراز ابتدای چهار باغ ابتدای بهار آزادی مجتمع پزشکی بهار طبقه 3 واحد 303

شماره تلفن: 03136206115

3.   دکتر سعید متین خواه

دکتر متین خواه فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان در شهر اصفهان است. بسیاری از بیماران از اخلاق خوب این پزشک تعریف نموده و بابت اینکه وقت کافی برای شنیدن مشکلات بیماران صرف می‌کند بسیار رضایت دارند. درمان بیماری‌های گوارشی مثل زخم معده، زخم اثنی عشر، کولیت، التهاب روده، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، هپاتیت و… در تخصص این پزشک است.

آدرس: اصفهان، هشت بهشت غربی، ساختمان سروش، واحد ۱۱

شماره تلفن: 03132673536

4.   دکتر رسول بحرینی اصفهانی

دکتر بحرینی فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان در شهر اصفهان است. درمان امراض گوارشی مثل هپاتیت، التهاب روده، سنگ کیسه صفرا، سو هاضمه، کولیت، سرطان مری، سرطان معده، سرطان کبد و… در حیطه تخصص این پزشک است. مراجعه کنندگان این دکتر از برخورد مناسب و خوش رفتاری رضایت کامل داشتند و مدت زمان کمی را در مطب به انتظار نشسته‌اند.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، مجتمع پزشکی قصر نور، طبقه 5، واحد 508

شماره تلفن: 03132240104

5.   دکتر مجید طالبی انارکی

دکتر طالبی فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان بوده و طرف قرارداد با بیمه‌های خدمات درمانی، ارتش و بیمه سلامت و تأمین اجتماعی است. درمان زخم معده، التهاب روده، سنگ کیسه صفرا، کولیت، سرطان معده، هپاتیت، سلیاک، آپاندیسیت و… که از بیماری‌های مهم گوارش و کبد هستند توسط دکتر طالبی درمان می‌شوند.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، روبروی بیمارستان سینا، ساختمان فارابی، طبقه سوم

شماره تلفن: 03132332393

6.   دکتر عباسعلی احمدی

متخصص داخلی و فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد بزرگسالان است‌. درمان بیماری‌های گوارشی و کبد همگی در حیطه تخصص دکتر احمدی بوده و رضایت بسیاری از بیماران را به خود جلب کرده است.

آدرس: اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی ام ار ای سپاهان، بن بست گلشن، ساختمان رستا، طبقه 2

شماره تلفن: 03136278443

7.   دکتر زیبا خرم

دکتر خرم فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد بزرگسالان بوده و در اصفهان از شهرت خوبی برخوردار است. درمان انواع بیماری‌های گوارشی و کبد مثل زخم معده، سو هاضمه، هپاتیت، سلیاک، سیروز کبدی، انواع سرطان‌های معده و روده و کبد در حیطه تخصص این پزشک است.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند، بلوک B، طبقه 4، واحد 411

شماره تلفن: 03132240817

8.   دکتر علیرضا سعادتمند

دکتر سعادتمند با مدرک فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد بزرگسالان و تخصص داخلی در شهر اصفهان به معالجه بیماران مشغول است. همچنین این پزشک انواع بیماری‌های گوارشی و کبد را درمان می‌کند. نوبت دهی این دکتر بسیار راحت بوده و بیماران مدت کمی را به انتظار می‌نشینند. اگر می‌خواهید به مطب دکتر سعادتمند، بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان، مراجعه کنید آدرس آن را در زیر برایتان قرار داده‌ایم.

آدرس: اصفهان، خیابان توحید، چهارراه پلیس، ساختمان ماکان 3، طبقه اول، واحد 10

شماره تلفن: 09130784054

9.   دکتر اعظم تیموری

این پزشک فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد بزرگسالان بوده و در درمان انواع هپاتیت‌ها، سیروز کبدی، کبد چرب، بیماری‌های گوارشی، درد شکم، خون‌ ریزی‌های گوارشی، زخم معده، سو هاضمه، بواسیر، شقاق، اسهال، سرطان‌های دستگاه گوارش و… تخصص دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، مجتمع قمرالدوله ، طبقه 6 ، واحد 604

شماره تلفن: 03132242958

10.      دکتر تهمینه فربدآرا

دکتر فربدآرا فوق تخصص دستگاه گوارش و کبد بزرگسالان بوده و در درمان زخم معده، سرطان مری، سرطان کبد، سرطان معده، التهابات روده، سوءهاضمه، کولیت، سلیاک، ورم معده و…تخصص دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، رو به رو بانک سینا، مجتمع پزشکی آلا، طبقه 3، واحد 306

شماره تلفن: 03132233522

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش و کبد بسیار آزار دهنده بوده و بیماران باید مدت زمان زیادی تحت معالجه پزشک قرار بگیرند. بنابراین توصیه می‌شود هر زمان که احساس و علائم خاصی در سیستم گوارشی خود مشاهده کردید فوراً به دکتر مراجعه کنید. درمان به موقع و در زمان مناسب باعث می‌شود بیماری در مراحل اولیه بهبود پیدا کند. یافتن بهترین دکتر گوارش و کبد سخت نیست و کافیست ابتدا با استفاده از انجام روش‌های تشخیصی مانند آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آنتروسکوپی، سیگموئیدوسکوپی منعطف و… به شناخت بهتر بیماری کمک کنیم.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *